Isnin, 12 Ogos 2013

Raya Pertama





Raya Pertama...

Pagi2 raya hujan...pergi solat raya ngn Cik Fad, Cik Joe adik2gua dan sepupu2 kecil gua...tak pergi kubur disebabkan hujan...

Keluarga Pak Ngah sampai...jadi bertambah ramai lah umah gua...

Gua panggil sepupu2 kecil gua dan bagi diorg jersi JDT sehelai sorang yang gua beli kat ekspo parit raja...sepupu gua termasuk adik gua semuanya ada 13 orang...peh...kopak gua...raya nie gua tak bagi duit raya...tapi gua bagi jersi JDT...kah..kah...kah...

Bebudak nie mintak bola...jadinya petang gua pergi beli bola sebijik kat Senggarang...lepas tue nak bawa diorg main bola kat pantai Punggor...

Tapi sayangnya, keluarga Pak Ngah nak gi beraya...jadinya tak dapat lah nak amik gambar semua sepupu2 gua yang pakai jersi JDT tue...sayangnya...

lepas main bola kat Pantai Punggor (apa kejadahnya petang2 raya pertama main bola kat pantai sambil memakai jersi JDT)...gua isi minyak pelita...supaya malam kang bebudak nie boleh main bunga api dan mercun...

lepas main bunga api dan mercun,gua lepak dan melangok kat bilik ngn sepupu2 gua...gua tengok sepupu2 gua semuanya dok khusyuk dengan hanfon skrin sentuh diorg...sampai yang kecik2 pun tahu guna...cuma gua jer yg setia dengan hanfon nokia picit2 tue...fuck...semua dah pakai hanfon skrin sentuh...ada yang iPhone, ada yang samsung, ada yang tab...apa kejadahnya...fuck..sepupu gua yang masih sekolah tue pun tahu apa tue WeChat, Wassup, Line, Kakoa Talk...apa semua nie!...apa kejadah nie!...Fuck!...





Tiada ulasan: