Isnin, 12 Ogos 2013

Hari Raya Ketiga

 Raya ketiga...

Gua tolong2 ibu gua kat dapur...ibu gua masak laksa untuk tetamu yang datang...


gua sembang2 ngn cik na gua...cik na gua mengandung lagi..anak yang ke-6..dengar kata anak lelaki..makanya cukuplah 3 pasang anak cik na gua..gua tanya pasal fenomena JDT kat selangor...dia kata memang gila..bebudak ofis dia yang asal johor sibuk bersembang pasal bola sepak Johor...sampai Cik Na gua mintak belikan jersi JDT utk dia ngn suami dia...kah kah..kah...

gua sembang2 dgn atikah...sepupu perempuan gua yang boleh diharap...dia sorang jer lah yang boleh diharapkan kalau nak kemas rumah ker...basuh pinggan mangkuk ker...sebabnya dia seorang jer sepupu perempuan yang besar dalam keluarga gua...

Alhamdullilah...bulan 9 nie dia masuk Uniza kat Terengganu...amik Syariah...ada lah jugak keturunan arwah Wak Ji Kusen (Hussain) yang bakal jadi ustazah...gua amik kos agama sampai tingkatan 3 jer...adik gua sampai tingkatan 5 jer..Farul sampai tingkat 5 jer...lepas tue melingkup...tak sambung...menggaji amik kos lain plk...cuma Atikah jer yang kental...tapi dari gaya dia..memang dia minat kos2 ala islamik nie...yang laki tinggal harapkan Helmi jer yang skang ni amik kos agama di tingkatan 4...tapi dari gaya aku tengok dia nie...macam akan jadi seperti gua dan adik gua dan abang gua...melingkup...tak sambung kos agama lepas
sekolah...


Petang tue keluarga Pak Ngah nak balik Jb...Sebelum balik JB, Mak Ngah tanya lagi benda yang aku malas nak dengar...katanya ; "Kau bila lagi mir...sian mak bapak ko tue...dah tua...lekas2 lah mir...diorg selalu suruh tanyakan..idup bermatlamat lah skit?"

Gua jawab balik : 'kalau nak kawen sangat...susah2 suruh je lah Cik Ahmad kawen lagi"...niat gua cuma nak bergurau...tapi Mak Ngah gua tarik muka masam...gua jadi terfaktab...dalam hati gua berkata "rupa2nya Mak Ngah gua tengah bicarakan suatu yang serius"...kah kah kah...


lepas tue Cik Fahd ajak jalan2 gi Pantai Punggur..

balik dari pantai, sepupu2 kecil gua lekas2 mandi...nak tengok game Barca vs Malaysia katanya...



Tiada ulasan: