Jumaat, 2 Ogos 2013

IBU DAN KASUT BOLA







Seorang ibu akan cuba berusaha memenuhi permintaan anak...Tapi seorang anak belum pasti lagi dapat menunaikan permintaan ibunya...


Tak ada seorang ibu yang tak sayang anak. Mungkin sepanjang hidup kita, ada keinginan yang tak dapat dipenuhi...Itu semua bersebab!!!...

Dulu masa kecil aku, banyak keinginan aku yang tak tertunai...Misalnya kasut bola (boot bola)...Bapak aku dulu hanya belikan aku kasut bola kain (boot kain) jer...Kawan-kawan yang lain banyak yang pakai kasut bola yang nampak canggih...Padahal bila aku tanya pada kawan-kawan aku tentang harganya, cuma perlu tambah sekitar RM15-RM 20 jer daripada harga kasut bola kain tue untuk dapat kasut bola yang sedikit canggih daripada kasut bola kain...Kawan-kawan aku yang lain masa tue siap ada yang pakai kasut bola yang ada 6 stud tue wey...jenama PUMA plk tue...yang uniknya boot nie, ia siap ada spanar lagi utk tanggalkan stud tue...yang nie kawan aku Fahd yang pakai masa duk kat Taman Sri Penggaram dulu..dia memang minat betul ngn kasut bola PUMA...

Tapi bila aku dah meningkat dewasa, baru akan faham kenapa bapak aku macam tue...SEMUANYA BERSEBAB!!....



Macam nielah kasut bola kain (boot kain) aku masa zaman sekolah rendah dulu




Sapa yang pernah pakai kasut nie main bola sepak, serius gua cakap dia memang betul2 legend wey...Kami panggil nie boot adidas kampung sebabnya ada stripes macam adidas...kaler kuning lagi tue wey...tapi stripes dia ada 4 jalur lah...hahahahah...

Sepanjang hayat aku setakat ini, aku pertama kali dapat rasa memiliki pakai kasut bola canggih skit masa aku mengaji kat USM sekitar tahun 2 dulu...Masa zaman sekolah menengah, syukurlah sebab ada kawan aku yang bermurah hati bagi kasut bola yang agak canggih daripada kasut bola kain tue...tak silap aku jenama admiral...masa wakil asrama dalam karnival antara asrama Johor iaitu masa aku form 2, aku pinjam kasut bola kawan aku jer main...


Nielah boot bola canggih yang pertama kali aku beli dalam hayat hidup aku...
Lepas tue masa tahun 3,
boot bola nie kena rembat dengan malaon mana ntah kat Desasiswa Bakti Permai
Cis! 


Meski pun begitu, bila aku kenang2 kan balik, aku rasa bangga sebab aku pakai benda rare masa usia kecik aku...tak semua yang "berani" ("malu" bahasa yang sebenarnya) nak pakai boot kain tue...maklum lah kasut jenis tue orang guna pergi kebun untuk menoreh getah terutamanya di kawasan yang berbukit bagi cengkam skit kaki tue...


Apapun, sayangilah, kasihanilah,cintailah keluarga kalian terutamanya ibu kalian yang telah bersusah payah mengandungkan kalian selama 9 bulan tue...I LOVE U MUM...


p/s: serius!, gua rasa macam nak nangis tengok video nie..tengok senapang kayu peluru terung belanda tue, tengok senapang hitam yang bila ditarik picunya akan keluar lampu kaler merah tue dengan bunyi trutt..trutt..trutt...peh...dalam nak tayangkan betapa tingginya nilai kasih sayang ibu...pembikin filem pendek nie boleh plak mengingatkan kembali memori silam gua masa kecik2 dulu...serius...nostalgikal...klasikal...terima kasih kepada pembikin filem pendek nie!!!...lu memang legend...







.....

Tiada ulasan: