Jumaat, 12 Julai 2013

Zaman Neon Dibalik Gelap



Selepas terawih pertama aritue, aku lepak2 ngn Megat, Asang, Fadil dan Faiz.  Celakanya malam tue tetiba  jer terhambur keluar kenangan2 silam scene u/g umumnya dan harcore, punk dan metal khususnya lebih-lebih lagi dari mulut Megat.  Sapa hidup tahun-tahun sekitar 1999-2005, pasti akan kenal sub culture ini. memori ini membuat aku langsung rindu sama plague of happiness, nostalgia, zaman wadihana, zaman dewan larkin, zaman independence as hell dan bermacam2 jenis zine...bila aku tengok megat pakai baju "amebix" yang dah lusuh benor bahkan dah boleh buat kain gombal (kain buruk), maka aku tak nak tanya dan cakap
banyak..mamat nie memang true dan legend..bukan poser...Beza legend ngn poser banyak..boleh nampak...hanya yang true sahaja mengerti tapi buat2 tak mengerti...

p/s: Kalo ada sapa2 nak bikin filem pasal bebudak hardcore punk kampung yang dok lepak warung tengok Piala Dunia dengan pakai kain pelekat dan berbaju hitam (baju kaler hitam wajib) dan untuk lebih legend pakai kain pelekat yang ada tampal2 patch...maka aku cadangkan Megat lah pelakonnya...Aku tengok Megat nie pun ada gaya2 dan mirip muka Jimbo gak....Megat jangan plk nanti tetiba plk jadi "ayahda' ker "kakanda" ker...menjengkelkan plk...tak yah nak jadi hero melayu sangat...takkan lu nak pakai songkok hitam dengan seluar jeans plk kan.....hahahaha...prolife plk nampaknya kang...

Tiada ulasan: