Selasa, 14 Ogos 2012

Tragedi pada Ramadhan 1433 H






Jam 5.45 petang

USM Wandi : Maikel buka kt luar yok...

Gua : Buka mana...

USM Wandi : Dpan pak husin. Kalo nk join kami amek kang

Gua : Ok. Tp ak nk g bazar dulu. Bleh ka.

USM Wandi : Boleh..

Gua : Tp hangpa kena antar ak g bazarlah...

USM Wandi : Ok...

Gua : Ok. Nanti kang msg bla nk dtg...


Jam 6.03 petang

Faizan Umah Sewa : WEy Cepat...


Naik keta ngn Faiz dan Wandy...Gi cucuk duit...Keluar duit RM 20...Faiz kata kita gi bazar kat bayan baru...Lalu sg nibong...jem hingga ke bulatan bukit jambul...Lepas bulatan, jem lagi sampai lepas lampu isyarat...pastu jalan lagi...jem lagi...bagitau kat Jamil suruh order tempat cepat2...Jem lagi...Akhirnya sampai...

Hampeh...langsung tak ke bazar...padahal dalam hati aku dah pasang niat nak buka posa ngn kuih dan makan kebab...takpe sabar...

Order set yang harga RM 110...Siapa ada dengan ikan siakap...

Udin ngn Syam datang...

Azan berkemundang...bukan setakat hidangan makanan...air pun x sampai agi...

Air ambra (kedondong) tiba...sental air tue sampai abis satu jug...

Ikan siakap tambah lagi satu datang...sebelum ini yang jenis 3 rasa...tambah plk dgn yang jenis siakap steam...

Dah abis sental (aku x sental apa sangat pun...sebab tak selera btol mkn benda ini...aku cuma sental sotong goreng tepung sahaja)....

Habis makan...awek pelayan itu cakap..."ikan siakap jenis masak steam yang abang makan itu bukan abang punya..abang punya yang 3 rasa jer..."

Hahahaha...

Hahahahahahahaha...

Kahkah Kah Kah Kah...



moral : itulah akibatnya sebab tak nak berbuka posa dekat masjid...padahal sebelum ini aku dah berazam yang aku nak berbukak posa kat masjid sepanjang ramadhan ini...rugi jer duit aku makan kat tempat macam itu...dah lah tomyam rasa macam
gampang...rugi dan menyesal betul sebab tak bukak posa kat masjid...setakat ini...termasuk peristiwa semalam itu, baru 2 kali jer aku x bukak posa kat masjid...sebab yang lagi satu hari itu...aku bokak posa kat kampung bos aku...kat perak...mungkin petang ini, aku bokak posa kat kampung bos aku lagi kot...

moral tambahan : makan masakan orang yang solat dalam suasana persekitaran rumah ibadah yang mulia dan suci adalah lebih baik dan barakah daripada makan masakan yang hidangannya dilayan oleh kononnya awek yang cun + pakai seksi2 dengan kononnya
tempatnya nampak ada style dan menawan.....kah..kah..kah....mintak lepas ini Allah lindungi aku daripada terjebak dengan benda2 x bermoral dan x cool langsung mcm ini.....



Tiada ulasan: