Isnin, 16 Jun 2014

Filem Pendek : I LOVE YOU GRANDPA









Ini adalah filem pendek Mongolia yang berjudul "I LOVE YOU GRANDPA". Filem pendek ini langsung terus mengingatkan aku kepada Al-Marhum nyaye (atuk) aku.  Redup mata, kedut wajah, riak tabah dan senyuman tenang menahan sakit pelakon yang memegang peran grandpa itu hampir sama dengan keadaan dan perilaku arwah nyaye aku. Sejujurnya, aku lebih melihat arwah nyaye aku sebagai bapak aku daripada sebagai datuk aku. Aku lebih banyak membesar dengan arwah nyaye aku daripada ibu bapa aku.  Aku lebih banyak belajar mengenal dunia daripada arwah nyaye aku berbanding ibu bapa aku. Sesungguhnya ketika itu adalah suatu kebanggaan jika aku dilihat dan ditanggap sebagai anak kepada arwah nyaye aku. Apapun ianya kini tinggal kenangan dan tetap kekal menjadi suatu nostalgia yang takkan aku lupakan smapai bila-bila meskipun roh aku bercerai dari jasad.  AL-FATIHAH BUAT AL-MARHUM HAJI HUSSAIN B. HAJI YUSSOF. Semoga aku dapat menemuimu di kehidupan sana kelak.






Tiada ulasan: