Isnin, 12 Oktober 2009

Ciri-Ciri Orang Super Kaya.



Mahu menjadi kaya setanding orang-orang kaya di dunia ini?. Adakah mereka ini memang ditakdirkan Tuhan untuk menjadi orang yang super kaya?. Untuk menjawab soalan, suatu organiasi yang dikenali sebagai Forbes.Com telah menjalankan beberapa kaji selidik untuk menelusiri ciri-ciri lazim yang terdapat pada orang-orang kaya ini. Dibawah ini, merupakan antara ciri-ciri lazim yang dimiliki oleh orang-orang kaya ini.

Pertamanya, peratus yang sangat besar ialah, kebanyakan mereka mempunyai ibu bapa yang mempunyai kemahiran matematik yang tinggi. Dan kebolehan matematik yang luar biasa ini diwarisi secara turun-temurun. Dan berdasarkan kaji selidik, kebanyakan ibu bapa mereka bekerja sebagai jurutera, akauntan dan pemilik perniagaan kecil.

Lebih daripada 274 orang-orang kaya tersebut dilihat tidak pernah atau juga boleh dikatakan tidak pernah menghabiskan sesi pembelajaran di peringkat kolej. Kebanyakan mereka ini akhirnya bergiat sebagai usahawan dalam bidang teknologi. Contohnya, Bill Gates dengan Microsoft-nya, Steve Jobs dengan Apple- nya, Michael Dell dengan Dell-nya, Larry Ellison dengan Oracle-nya dan Mark Zuckerberg dengan Facebook-nya.

Lebih dari 308 orang-orang kaya ini dilihat lahir dalam bulan September…

Beberapa orang kaya masa kini dan sebelum ini, dilihat merupakan ahli dalam organisasi Skull and Bones. Organisasi ini digambarkan sebagai suatu organiasi yang cukup misteri. Kemisterian organisasi ini akhirnya telah menarik minat Hollywood untuk menceritkannya dalam bentuk filem iaitu filem The Skulls and W. Antara yang terlibat ialah pelabur Edward Lampert, pengasas Blackstone: Stephen Schwarzman dan pengasas FedEx : Frederick Smith.

Adakah anda mempunyai ciri-ciri seperti di atas?..Kalau ada, anda mungkin mempunyai kebarangkalian untuk menjadi orang kaya. Siapa tahu…Tuah ayam nampak di kaki…Tuah manusia tiada siapa yang tahu…

2 ulasan:

Masturah Idrus berkata...

bila terlalu tinggi susah,
terlau rendah pun susah,
terlau kaya pun susah,
terlalu fakir pun susah,
aku lebih senang berada di tengah2 nye,
sederhana,seperti mana yang dianjurkan oleh agama ku..

Masturah Idrus berkata...

shopping adalah satu cara untuk melepaskan kehendak diri...
seronok!
ikuti kisah A dan Z yang seterusnya nnt k..
:)