Selasa, 4 Ogos 2009

SEPUCUK WARKAH UNTUK TATAPAN KALIAN



Assalammualaikum dan salam soladariti. Menulis saya disini bukanlah atas dasar saya seorang punk tetapi adalah atas nama seorang islam. Sebelum saya mengerahkan kudrat dan menitiskan banyak keringat saya, inginlah saya memohon beribu kemaafan dan keampunan kepada anda semua kerana mungkin ada kebanyakkan daripada anda semua tidak akan dapat menerima atau memberikan reaksi yang kurang menyenangkan terhadap warkah yang ingin saya tuliskan ini. Ini kerana, isu yang ingin saya paparkan melalui warkah yang hina ini adalah suatu isu yang agak sensitif untuk dibicarakan dan saya berpendapat bahawa isu ini akan menjadi suatu kontreversi selepas ini. Ia adalah tentang antara punk dan islam. Mengapa saya memilih tajuk ini untuk dibicarakan?. Jawapannya adalah kerana disebabkan kebanyakkan atau mijoritinya punkers- punkers di

malaysia

ini adalah beragama islam. Namun mungkin ada daripada anda semua yang menyatakan bahawa mereka masih lagi islam walaupun mereka punk. Tetapi, cubalah anda fikirkan sejenak, mengapa anda membuat semua ini seperti memperjuangkan hak, keamanan, kebebasan dan lain- lain lagi atas nama punk. Mengapa anda memilih cara punk untuk melakukan semua ini? Mengapa ada tidak melakukannya atas nama anda seorang islam?. Cubalah anda fikirkan sejenak terhadap apa saya persoalkan tadi. Sudah tidak cukup baguskah atau sempurnakah islam?. Atau anda sudah tidak yakin lagi dengan cara islam. Atas dasar atau sebab apakah anda hidup di dunia?. Bukankah kita hidup di dunia atau bumi yang indah permai ini kerana Allah?. ( bagi yang menganggap dirinya seorang islam).
Mengapa anda perlu melakukan semua ini atas nama punk, sedangkan islam adalah agama Allah. Kamu seolah- olah tidak yakin dan percaya terhadap kebenaran dan kerelevanan Islam?. Kalau difikirkan tentang punk, bukankah punk berkonsepkan anarchy dan sedangkan anarchy adalah suatu fahaman yang mempercayai konsep “no god, no master”. Percayalah bahawa punk sudah berjaya membuat suatu ancaman yang besar dan berbahaya terhadap islam?. Kalau dilihat pada masa kini, kebanyakkan punkers sibuk mengatakan mengenai matlamat untuk menjadikan ‘anarchy in system’ di dunia ini. Namun kalau dilihat daripada perspektif islam, adakah disebutkan mengenai kejayaan matlamat anrchy in system di dunia di dalam Al- Quran?. Kalau anda masih lagi seprang yang menganggap Al- Quran dan As-Sunnah sebagaipanduan hidup anda, saya berpendapat bahawa anda patutlah menafikan kerelevanan dan kebenaran punk dalam mengejar cita- cita untuk menjadikan dunia ini berdasarkan konsep ‘ anrchy ini system’. Di sini kita sudah dapat melihat bahawa matlamat tau perjuangan yang dikatakan oleh punk itu adalah sia- sia yang berbentuk fantasi semata- mata. Di sini juga saya ingin menyatakan bahawa tidak mustahil bahawa anarchy dan punk adalah salah satu daripda propaganda yahudi untuk menjatuhkan islam. Memang tidak salah dengan apa yang diperjuangkan oleh anarchy iaitu seperti human right, animal right etc, namun bukankah apa yang diperjuangkan itu sudah ada di dalam agama islam. Dan apa yang salah mengenai punk da anarchy adalah mengenai konsep asalnya iaitu ‘ no god, no master’. Kalu anda seorang yang berfikirkan berdasarkan wahyu Allah, maka saya rasa patut anda menolak punk dan anarchy. Ini kerana, kalau anda seorang islam, saya rasa anda tidak perlu lagi meragui atau mempersoalkan akan kebenaran islam
dan apa yang patut anda persoalkan adalah mengenai sejauhmanakah kebenaran dan kerelevanan punk. Oleh itu, saya berharap anda semua dapat memikirkan kembali permasalahan ini dengan kewarasan akal anda sebelum anda terlambat dan tersesat jauh. Baiklah sampai di sini sahaja. Salam….


Tiada ulasan: