Selasa, 31 Julai 2012

Rangkuman Sikit Ramadhan




Hari Jumaat :

Bukak macam biasa kat masjid....

Solat Isyak dan sunat terawih kat masjid USM, tapi aku terpaksa jadi makmum masbuk sebab masa nak gi masjid, tengok2, kelambu kereta kena curi...hampeh btol...bulan posa pun nak mencuri ker...bukan syaitan bulan puasa tak ada ker...jadi syaaitan mana plak lah mencuri ek....

Sahur pulak hanya makan air teh o dengan biskut merry jer...


Hari Sabtu :

iKUT guru aku balik kampung kat Perak...berjumpa dengan guru pada guru aku...bukak posa makan sedap2 btol..mcm juadah ada..gulai tempoyak..sayur pecal..bubur lambuk (sebelum ini memang teringin nak makan bubur lambuk, alhamdullilah, mimpi jadi kenyataan) dan macam2 lagi lah...

Tapi tak tidur sana,...kui 12 lebih baru balik...sampai penang kui 4 pagi...penat lah jugak...


Hari Ahad :

x ada apa pun yang menarik...idup macam biasa jer lah...tidur sampai tengahari sebab ari minggu n bukak posa kat masjid...


Hari Isnin:

Masa ini...bukak posa paling sedap sekali kat masjid...sebab ada menteri datang...Menteri Pengajian Tinggi...Ada lauk udang, ayam, daging, sayur2, buah2 dan mcm2 lagilah...kalau tak, kat masjid usm itu asyik lauk daging jer...tapi masa pagi itu, aku dengar semua staff dan student usm seolah2 macam dipaksa hadir bukak posa kat masjid usm...dalam hati aku cuma berkata kecil jer

"kalau x ada menteri datang pun, mmg aku bukak posa kat masjidlah"....

Malam itu juga tengok bola Malaysia vs Man City...mALAM itu Malaysia main tak berapa cantik dan mantap...tak macam masa lawan Arsenal hari itu....apapun ok lah jugak...sekurang-kurang adalah juga jaringan yang dijaringkan oleh Azamuddin Akil....

Tiada ulasan: