Isnin, 26 November 2012

JASAD HARIMAU TAPI HATI KUCING



Hari sabtu aku tengok game Filipina lawan Thailand...Aku kutuk players Filipina...sebab harap jer badan besar tapi lembik...kena touch sikit asyik jatuh jer...Aku tak suka tengok gaya permainan macam tue....Aku suka tengok game plan Laos...sebabnya nampak pada air muka player mereka yang main macam nak berperang...main macam nak mempertahankan negara dari diganggu-gugat negara jahat...main sungguh2...main tak pernah kenal erti letih...bukan gaya macam superstar...dan hasilnya pasukan yang dhaulunya kerap dibelasah, akhirnya semalam mereka dapat mengikat Indonesia 2-2...Game Malaysia plk...hampeh...pertahanan Malaysia tetap macam dulu...bahagian tengah macam ada dengan x ada jer...Amar Rohidan, Azmi Muslim dan Bunyamin Umar untuk game berikutnya adalah agak wajar tidak diturunkan...mAHALI jAsuli ok...nampak lah gak peranan kemasukkannya...


Aku tak mengharap sangat Malaysia menang meski bermain di laman sendiri...Yang aku cuma harapkan adalah persembahan yang terbaik daripada para pemain...biar kalah tapi kalah dengan maruah dan berprinsip...akhirnya kita kena belajar untuk menerima hakikat...tak selalunya yang kita harapkan dapat tercapai....paling kurang tidak pun kita perlu belajar dari kekalahan dan kekecewaan ini bukan????....


Tiada ulasan: