Rabu, 8 April 2009

sembang si dua homoseks

saudara ikan yang hanyir.....
hati hitam: mier..aku minta maaf jika aku ada terkilas hati emosi kau. jika dosa itu masih layak untuk kau maafkan...maafkanlah... jika tak...biarlah DIA saja yang memaafkan. - iekan
amir ahmad: topupkan aku
hati hitam: tu terlalu melampau....
hati hitam: aku takde fulus
amir ahmad: nanti bayar lah
hati hitam: aku malas nak kuar
amir ahmad: ok
amir ahmad: aku ingat ko ada jual topup
hati hitam: tak ar..ok
amir ahmad: ahakz
amir ahmad: raya balik bila
hati hitam: sok atau sabtu
amir ahmad: laa
amir ahmad: tak beli tiket ker
amir ahmad: tiket habis kang
hati hitam: tak la
hati hitam: aku nek akak aku kot
amir ahmad: ooo.yeh
amir ahmad: abg ko lak
hati hitam: sama la kot
hati hitam: ko blik kluang bler..
amir ahmad: esok malam
hati hitam: ooo jmpe kat kluang
amir ahmad: aku gi bp
amir ahmad: lepak umah member aku
amir ahmad: then gi jb
amir ahmad: shoping raya sat
hati hitam: ooo yela
amir ahmad: ahakz
amir ahmad: baju raya kaler apa
hati hitam: merah...darah pejuang kita
amir ahmad: ahakz
amir ahmad: bukan kaler umno ke
amir ahmad: rumno pejuang jgk kan
amir ahmad: btol2
hati hitam: pejuang...semua pejuang
hati hitam: kte semua pejuang
amir ahmad: barangkali
amir ahmad: dno balik bila
hati hitam: tak tau die
amir ahmad: ko jrg ngn dia ker kat sana
hati hitam: kdg kdg
hati hitam: je
amir ahmad: dgr crita ada komitmen yg somebody
amir ahmad: crtia lain lah
amir ahmad: bosan
hati hitam: pe..tak fhm
amir ahmad: x ada apa2
amir ahmad: aku pun x fhm gak apa yg aku tulis
amir ahmad: ahakz
hati hitam: dpt tak last communist
amir ahmad: din root tgh survey
hati hitam: ok
hati hitam: thanks
amir ahmad: most welcome ahakz
hati hitam: knape melayu mesti islam?
amir ahmad: sebab melayu hebat
amir ahmad: melayu bijakmembuatsesuatu yg luar biasa
amir ahmad: walaupun hakikatnya
amir ahmad: melayu itu skopnya kecil berbnading islam
amir ahmad: ttp melayu berjaya menonjol dan menandagi kehebatan islam
amir ahmad: cthnya : dulu...org kata bila masuk islam aja maka automayinya masuk melayu
amir ahmad: bila berkhatan masuk jawi
amir ahmad: melayu hanya menerima unsur2 asing yg boleh bertoleransi dgnnya
amir ahmad: that way dulu...
amir ahmad: sampai skang ni
amir ahmad: identiti melayu masih kurang jelas
amir ahmad: kau percaya tak
amir ahmad: mesyuaarta umno di penang sewaktu ketika dahulu dibuat dalam bhasa tamil
hati hitam: jawaban ko ...gunakan fakta or pengalaman
amir ahmad: fakta dan hasil kajian sarjana ditambah sedikit analisis
hati hitam: cukup?
hati hitam: ke
amir ahmad: apa yg cukup ek
hati hitam: segala fakta analisis semua tu untuk jawapan ko ni
hati hitam: cukup ker...
hati hitam: untuk jawapan ko ni
amir ahmad: soalan mudahnya
amir ahmad: ginilah
amir ahmad: ko kenal siapa diri ko sebenar
amir ahmad: asal usul ko sapa
amir ahmad: identiti sebenar kau sapa
hati hitam: aku tak kenal
hati hitam: mak aku kata
hati hitam: banjar
hati hitam: bapak aku kata
hati hitam: jawa
hati hitam: akak aku kata melayu
hati hitam: so?
amir ahmad: nilah masalahnya
amir ahmad: tapi ada sikit uniknya
amir ahmad: byk kot uniknya
amir ahmad: jepun yg org dok sanjung2 tu
amir ahmad: dari segi asal-usul diorg ;ppun diorg tak tahu
amir ahmad: melayu kira ok skit
amir ahmad: p-ercaya atau tidak
amir ahmad: tiada satu pun yg asli ttg jeppun
amir ahmad: seni bina ker/budaya ker malah agama shinto yg org dok kata trademark jepun tu punt ak asli
hati hitam: ermm...nape kena ada bangsa?
hati hitam: bangsa.
amir ahmad: isu bangsa ni mmg masalah
amir ahmad: agama barangkali tidak serumit ni
amir ahmad: tapi ada gak agama yg main sentimen bangsa ek
amir ahmad: tu pun bahaya
hati hitam: ermm..ko tak rasa ke bangsa tu create borders antara kita semua
amir ahmad: jwpn dr sudut individu tak
hati hitam: terpulang
amir ahmad: pasai aku lebih senang mengelar aku sebagai "human race"
hati hitam: ok
hati hitam: jawapan ko
hati hitam: sebb aku berbicara dengan ko
hati hitam: bukan dengan fakta
hati hitam: sejauh mana kte leh percayakan faktakan...
amir ahmad: jgn dok percaya ngn fakta
amir ahmad: lah
amir ahmad: fakta leh percaya
amir ahmad: tapi teori manusia jgn dok percaya
amir ahmad: macam sial
hati hitam: ok
amir ahmad: kalau ikut sangat teori apa2 ker
hati hitam: jawapan ko
amir ahmad: ko akan tersepit
amir ahmad: ahakz
amir ahmad: pndgn ko ttg 10 tahun sebelum merdeka
hati hitam: bagi aku..semua tu sebab kuasa
amir ahmad: maksud kamo
amir ahmad: skuasa sapa ya
hati hitam: ala bler pihak kiri berkuasa....die cite lain plak
hati hitam: bler pihak kanan berkuasa
hati hitam: die cte lain plak
hati hitam: mnusia membuat mnusia lain confius
hati hitam: ko leh nmpak kan
amir ahmad: x jgk kot
hati hitam: np?
amir ahmad: kita sbg pemerhati kot
hati hitam: tapi kta ada hak
hati hitam: kte bukan lgi boneka
hati hitam: klau pihak kiri berkuasa pun...belum tentu die menjajikan yang terbaik tuk kite
hati hitam: ini sebab keprntingan
hati hitam: kepentingan
hati hitam: bukan keprihatinan
amir ahmad: tapi kalu dilihat dr segi aksi yg mereka lakukan barangkali lebih baik dr aksi pihak kanan bukan
hati hitam: memang....
hati hitam: tapi sekadar aksi
hati hitam: bler die berkuasa
hati hitam: kte tak tau kel
hati hitam: kusa mengubah manusia
amir ahmad: yup
amir ahmad: sebenarnya
amir ahmad: kesan tu dh leh nmpk skang
amir ahmad: andaikata parlembagaan rakyat tu liluluskan
amir ahmad: geng kiri mahu gabung dgn indon bukan sbg melayu raya atau indonesia raya
amir ahmad: tapi ko lihat skang
amir ahmad: pemerinah/politk/sosial
amir ahmad: sapa yg kuasai
amir ahmad: org2 jawa
amir ahmad: andaikata gabung dulu
amir ahmad: org2 jawa kat tnh melayu ni senag lenag
amir ahmad: tapi yg banjar e bugis
amir ahmad: pasti kan tertindas
amir ahmad: belum lagi cina ngn india lagi u
amir ahmad: cth mudah
amir ahmad: knpa acheh mahu menunutut merdeka
amir ahmad: kalau kamu mahu tahu
amir ahmad: jika kamu ke sumatera
amir ahmad: member indon aku kabo
amir ahmad: jgnlh sejkali2 kamu isytihatr kamu jawa
amir ahmad: pasai mereka benci jawa
hati hitam: sebab tu aku persoal kan..kenapa ada bangsa.
hati hitam: BANGSA
hati hitam: jawapan uhan
hati hitam: tuhan
amir ahmad: soalan ni abstarak
hati hitam: pasti kte sudah tau
amir ahmad: x leh nak jawap secara konkrit
hati hitam: untuk kte kenal tentang budaya lain.hidup harmoni
hati hitam: tapi
hati hitam: kte sudah lari dari tujuan tuhan
hati hitam: knape kte kena jdkan bangsa itu border
hati hitam: kenapa kte tak ikut tujuan tuhan
amir ahmad: entahlah kan
amir ahmad: manusia beb
hati hitam: sebagai contoh
amir ahmad: nak jawab soalan ko ni mmg susah kan
hati hitam: plural dan pluraliti
hati hitam: knape sebelum merdeka kte leh create msyarakat plural
hati hitam: tapi lepas kte create msyralt pluralistik
amir ahmad: ni masalah ngn penjajah beb
hati hitam: ermmm
amir ahmad: penjajah mmg dh rncng lama benda2 ni
hati hitam: tau
hati hitam: for me la.....
hati hitam: benda ada jawapan nya
amir ahmad: jawapan ada
amir ahmad: kalau cerita zaman sblm merdeka
amir ahmad: ada kot jawapan
hati hitam: hehehe
amir ahmad: sbb cina ngn india tak mahu duduk lama kat sini
amir ahmad: diorg nak balik kg dia beb
amir ahmad: isu nasionalisme di tanah melayu
amir ahmad: kalau nak kaji2 balik
amir ahmad: cina ngn india sedar dulu dr melayu tau
amir ahmad: tapi kiblat mereka bkn tnh melayu
amir ahmad: tapi india ngn china
hati hitam: tapi bagi aku...tuahn dah tunjuk kel
hati hitam: tuhan tunjuk kat kte
hati hitam: baba nyonya
hati hitam: contohnya
hati hitam: nape baba nyonya leh jadi
hati hitam: dr melayu ngan cina
hati hitam: nape msa tu bnda ni leh jd
hati hitam: nape skrng tidak
hati hitam: nape dlu tiada isu bangsa
hati hitam: nape skrg wujud
amir ahmad: baba nyonya ada special case
hati hitam: mksud ko
amir ahmad: knapa ada baba nonya
amir ahmad: tu persoalan
amir ahmad: siapa yg terlibat
amir ahmad: apakah sebbanya manusia jenis ni wujud
amir ahmad: kalau lihat2 balik
amir ahmad: ada kaitan dgn penjajah
hati hitam: ermm
amir ahmad: tapi isu bangsa mmg dr dulu
amir ahmad: oklah
amir ahmad: knapa yahudi tak mau ikut muhamad
amir ahmad: sdgkn yahudi tahu
amir ahmad: muhamd org yg bnar
hati hitam: sebb bangsa...die nak nbi dr bansa die
amir ahmad: tu lah pasai
hati hitam: tapi jujurnya
hati hitam: aku sayangkan bngsa aku
amir ahmad: sayang boleh beb
amir ahmad: jgn fanatik
amir ahmad: dah lah yer
hati hitam: ermm
hati hitam: yelahhh..buakn per....aku cma tertarik dengan bicara prof aku...tentang plural dan pluralistik
hati hitam: tu yg aku tnyer
amir ahmad: ko amik hubungan etnik ek
hati hitam: aah
amir ahmad: ooo
amir ahmad: sem ni ke amik
hati hitam: aah
amir ahmad: dia crita pasal bgmana nak atasi
hati hitam: tak la
amir ahmad: masalah yg berlaku jika ada konflik antara
hati hitam: bnda susah nak atasi
amir ahmad: 2 bagsa yg berbeza tak
hati hitam: tak
hati hitam: die tak ckp pun
amir ahmad: kulish dh abis blom
hati hitam: dah nak hbis
hati hitam: tp dah masuk isu lain la
amir ahmad: ooo
amir ahmad: yeker
amir ahmad: cara yg last utk setel kan isu ni
hati hitam: aah
amir ahmad: ko tahu apa
amir ahmad: ikut teori diorg lah
amir ahmad: hapuskan satu bangsa
amir ahmad: dan biar satu bangsa lain wujud
hati hitam: bg aku
hati hitam: pemimpim
hati hitam: jap ye kel
hati hitam: aku ada hal jap
amir ahmad: ok my friend

Tiada ulasan: