Ahad, 10 Februari 2013

Selamat Tahun Baru Cina

Selamat Tahun Baru Cina....Aku masih tak leh tido buat masa ini...Entahlah...Aku pun tak tahu kenapa...Aku tak balik kampung meski cuti umum kali ini agak panjang jangka waktunya...Cik Na telefon, tanya balik tak...Ibu aku pun telefon, tanyakan hal yang sama...Bukan aku tak nak balik...Tapi banyak hal yang perlu diuruskan...Kalau balik kampung, mesti aku tak boleh nak buat kerja...USM saat ini dalam suasana sunyi sepi...Tak seperti minggu sebelum ini...yang mana USM dipenuhi dengan pakcik-pakcik dan mak cik-mak cik PJJ....aku suka suasana USM sunyi sepi macam nie...indah sekali rasanya...


Aku melayan rasa sunyi ini...
Menikmati kekosongan....
Mencemuh masa lalu...
Betapa bangsatnya masa lalu itu....

Aku merenung masa hadapan...
Kosong...
Sama kosong seperti masa lalu itu...

Aku tak faham erti dan makna hidup...
Yang pasti sunyi dalam sunyi...
Sepi dalam sepi....
Meski disekeliling ku ada keramaian....

Dan sunyi serta sepi itu ada indahnya...
Yang masih belum ku mengerti dan temui...


Tiada ulasan: