Isnin, 3 September 2012

Kawen Oh Kawen

Sepanjang aku berada di kampung masa hari raya baru-baru ini, jasad aku tak abis-abis diasak dengan pertanyaan yang menyesakkan dada dan pemikiran aku...kalian tahukah apakah soalan itu???...biasalah...kalau umur dah peringkat macam aku nie...soalan tue tak lain dah tak bukan...pasal kawen lah...

"Kau bila nak kawen"....

hahahaha....kenapa lah nak tanya soalan yang macam tue...

letih lah nak jawab...setiap kali sedara atau kawan family aku datang beraya...soalan yang sama jer diorang tanya...apalah...

aku tak bagi jawpaan apa pun..aku hanya buat muka tak tahu...

sekarang bukan masa untuk fikir pasal kawen...sekarang adalah masa untuk fokus pada pengajian...

p/s rupa-rupanya Kak Aiza (pelajar PhD) tue dah hampir setahun tak dapat gaji...bahkan Kak Aiza tue, perlu ditegaskan disini bahawa Kak Aiza adalah seorang wanita ya dan telah berkeluarga...tenang dan rileks jer wajah dan kehidupan beliau...jadi aku yang lelaki dan masih bujang nie meski dah masuk 4 bulan tak dapat gaji patutnya perlu lebih rileks dan tenang...tak perlu nak mengelabah sampai dok katanya sibuk nak panggil peguam lah  (alah...tapi sebenarnya tue hanya sembang belakang tabir..biasalah Melayu...cakap depan2 x berani plk..jaguh kat belakang tabir jer...buatnya tidak pun...)...hahahah...rileks2 sudah...nie kerja tak tara mana...tapi bab duit kalau boleh sikit pun x bleh berlebih kurang...tapi bab amanah buat kerja boleh plk berlebih kurang..."Belajarlah untuk melihat orang yang lebih susah kehidupan materialnya daripada kita agar kita jadi lebih bersyukur atas nikmat yang telah Allah berikan"....
....
......
.......
.........

Tiada ulasan: