Sabtu, 30 Jun 2012

ALLAH....ALLAH...ALLAH







Allah...Allah...Allah...
Wahai Allah...
Ampunkanlah dosa-dosaku Ya Allah...
Ampunkahlah dosa-dosaku Ya Allah...
Ampunkahlah dosa-dosaku Ya Allah...

Wahai Allah...
Ampunkanlah dosa-dosaku...
Dosa-dosa ku yang lalu, masa kini, masa depan hingga hari kiamat....
Dosa-dosa ku yang aku sedar dan juga yang aku tidak sedar Ya Allah...
Ampunkanlah dosa-dosa kedua-ibu bapa ku Ya Allah...
Ampunkanlah dosa-dosa saudara-mara ku Ya Allah...
Ampunkanlah dosa-dosa sahabat-sahabat ku Ya Allah...
Ampunkanlah dosa-dosa kaum muslimin dan kaum muslimat sama ada
yang masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia sehingga hari kiamat Ya Allah...
Tempatkan lah mereka dalam kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh Ya Allah...
Tempatkan juga roh datuk aku dan roh pakcik aku yakni Al-Marhum Haji Hussain b Haji Yussoff dan Al-Marhum Ahmad Sollehin b Hj Hussain dalam kalangan orang yang beriman dan beramal soleh Ya Allah...

Wahai Allah...
Kau letak dan tanamkanlah di hati sanubari aku ini...
Rasa cinta yang mendalam pada-Mu ya Allah...
Rasa cinta yang benar-benar mendalam pada -Mu ya Allah...
Aku rindu pada mu Ya Allah...
Berilah suatu rasa dimana bila sahaja disebut nama Mu Ya Allah...
Maka bergetar hatiku Ya Allah...


Allah...Allah...Allah...
Kau matlamatku Ya Allah...
Wahai Allah...
Berilah rasa cinta yang cukup-cukup mendalam dalam hati ku...
Pada kekasih Mu, yakni Nabi Muhammad SAW...
Berilah rasa cinta dan kasih pada Sahabat-Sahabat Nabi SAW...
Pandang aku dengan rahmat dan kasih cinta Mu Ya Allah...


Allah....Allah...Allah...
Aku lalai ya Allah...
Aku alpa ya Allah..
Aku leka ya Allah...

Aku tertipu dengan keindahan dunia...
Tertipu dengan keagungan makhluk..
Tertipu dengan tipu daya nafsu...
Tertipu dengan godaan syaitan...

ALLAH...ALLAH...ALLAH...
Berilah aku keyakinan bahawa kampung dunia ini sementara...
Kampung akhirat kekal selamanya Ya Allah...
Akhirat ya Allah...
Akhirat ya Allah...
Akhirat ya Allah.

Jauhkan aku dari sifat riak, takabur, sombong, angkuh, pongah, meninggi diri...
Jauhkan ini semua Ya Allah...
Aku kerdil Ya Allah..
Aku hina Yaa Allah..
Aku dina Ya Allah...


Kau makbulkanlah permintaan dan doa ku ini dengan berkat Kalimah Lailahaillahallah Muhamadurrasulluallah...Amin...Amin..Amin Ya Rabbalallamin...


Tuhanku...Aku tidak layak masuk syurga-Mu...namun aku tak upaya..menghadapi..api neraka-Mu..terima taubatku...dan ampunkan dosa-dosaku...Sesungguhnya...Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar...

Tiada ulasan: