Ahad, 6 September 2009

cm punk si straight edge tegar




semalam aku menonton gusti di kaca tv 12 inci kat umah aku...aku saja2 ja tgk...pasal bosan...pada awal siaran tu, ditayangkan perkelahian antara cm punk ngn jeff hardy....biasalah seperti yang sedia maklum...kalau rancangan gusti versi smack down, mesti banyak ngomel2nya (byk cakap)....dalam cakap2 tu...tak sangka plk aku yang cm punk ni dok bg ceramah ttg straight edge...dia dok kata lah yang merokok n minum arak tu bahaya....pastu dia dok kutuk penonton sebab dok puja jeff hardy tapi tak sokong dia....dia kata kenapa perlu puja jeff hardy yang nonggak tu...lebih baik sokong dirinya yang tak smoking n drinking tu...hahahaha...aku ingat simbol "X" kat tangan si cm punk tu saja2 ja...aku ingat dia poser....rupa2nya kata2 dia tu punya kaitan gan ngn simbol "X" kat tgn dia tu....Hahaah...kat gusti pun ada gak org dok sebar ideologi mcm ni...pening aku...

sembang pasal straight edge ni...aku teringat pula band "NOSTALGIA'...ya band top time aku form 4-5 dulu yang main muzik genre old skool hardcore....kalau band ni main mesti ramai je yang datang ke gig dok tengok apek nyanyi...al-maklumlah...sewaktu era tu hanya band ni jer kot kalau tak silap aku yang muzik mereka ada baik sikit lah berbanding dengan band2 lain seperti parkinson yang muziknya macam haram nak mampus, aku langsung x faham...

entah ek...manalah band ni menghilang...aku rindu gila nak tgk band ni perform...desas-desus mengatakan yang apek dah jadi pensyarah atau dah join tabligh kot mcm ibrahim n salleh si vokalis season finale...hahaha..rindu plk nak gi gig ngn kenshi, enal, zarif....ops..enal tak kot...dia dah ada kapal lain...tak main lagi kapal mcm ni....

2 ulasan:

eswandyasre berkata...

da nostalgia nama diberi,tinggal nostalgia la jawabnya ..

NA berkata...

pengaruh ko la maikel....ayuat 'kapal' tak boleh tahan...bangsat!