Rabu, 29 Jun 2011

forgive me... ya Allah...

sujudku pada Mu
tuhan yg maha satu
redhaMu kuharapkn
keampunanMu kopohonkn

pabila aku lalai dgn dunia
pabila aku sombong dgn nikmatNya
pabila diberi...aku lupa
pabila diambil...aku hampa
disini aku hamba yg hina
hilangnya erti bersyukur
tumbuhlah sifat takabur

mlm sunyi mnyapa hati
titis embun mngalir sepi
sujudku pada yg Ilahi
air mata membasahi pipi
aku mncari....
dengarlah rintihanku ya Allah...
tangis derita ku ya Rabb...


selamatkan jiwa ini ya Allah...
tuntunlah hati ini ya Allah...
hanya Engkau yg mengetahui
apa yg tersirat dihati ini....
apa yg terbuku dihati ini....

dingin malam mngetarkn jiwa
pada insan yg takut pada yg maha Esa
tuhan yg maha agung lg maha kuasa
selama diriku bernyawa
nafas dihabiskn dgn dosa
sedikit shj masa utkNya

selemah2 manusia adalah aku
kerana aku terjatuh ke gawang nafsu
sehina2 manusia adalah aku
kerana aku lupa akan penciptaku

aku tundukkan hati
pada amalan yg pasti
pada mlm yg lebih baik dr yg seribunya
ku hambarkn sujud padaNya
aku mncari......


Ya Allah yg maha Esa
berikanlah aku masa
utk hapuskn dosa
kesempatan meraih pahala
penawar hati yg lara
penyembuh luka

aku mncari....
hanya satu yg kucari....
keampunanMu yg maha pemurah
lagi maha pengasihani...
FORGIVE ME ALLAH......:-(

Tiada ulasan: